סקירה השוואתית: Gnome3 או Unity?

משתמשי גנום יאלצו לעבור בזמן הקרוב אל סביבת עבודה חדשה ושנה מהסביבה המוכרת. לאחרונה שוחררה סביבת העבודה גנום בגרסה שלישית והיא מציגה עיצוב חדש וחווית שימוש שונה לגמרי מהגרסה שקדמה לה. הפצות מסוימות ימשיכו לתמוך אמנם בגרסה 2 אבל אפשר לשער שכולם יעברו בשלב זה או אחר אל הגרסה החדשה. חוץ ממשתמשי אובונטו.

אובונטו מתנתקת
באובונטו לא אהבו את הגישה של גנום3 ואת חווית השימוש שהיא מספקת והחליטו לפתח מעטפת חדשה שתתבסס על הסביבה הישנה של גנום אבל תציג ממשק שונה וחווית שימוש אחרת. 
סביבת העבודה החדשה של אובונטו תיקרא Unity וגרסה יציבה שלה (טוב, יציבות זה עניין יחסי) תשוחרר לקראת סוף החודש עם הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה. גרסת בטא זמינה כבר עכשיו להורדה באתר של אובונטו.

משתמשי אובונטו שלא יאהבו את Unity, יוכלו להשתמש בסביבה הישנה של גנום והעקשניים שבהם יוכלו גם להוריד את גנום3 ממאגרים לא רשמיים ולקוות שהכל יעבוד כמו שצריך.

אז לקראת יציאת הגרסה החדשה של אובונטו החלטתי לנצל את הזמן הפנוי בחופשת פסח כדי לקחת לסיבוב את שתי סביבות העבודה ולנסות להחליט עם איזה סביבת עבודה אני רוצה להמשיך לעבוד. 

בימים הקרובים אני אפרסם בכל פעם חלק נוסף של הסקירה, עד שבסופו של דבר תתקבל השוואה מלאה בין סביבות העבודה החדשות.

מבנה הסקירה
כמו שכתבתי Unity שוחררה רק בגרסת בטא, ועל מנת לנסות את גנום3 השתמשתי בגרסת הבטא של פדורה, גם היא לא יציבה ולא גמורה. לכן אני אשתדל לא להתייחס לבאגים שקיימים בשתי הסביבות, ואתמקד יותר בשמישות ובמבנה של שולחן העבודה.

בשתי סביבות העבודה נעשו שינויים מרחיקי לכת, ויקח זמן להתרגל אליהם לגמרי, לכן אני אפרק את הסקירה לנושאים ואכתוב איך כל אחת מסביבות העבודה מתיחסת לנושא זה.
על מנת להקל על הקריאה אני אחלק את הסקירה לכמה פוסטים נפרדים ואקשר בינהם. אשתדל גם להעלות תמונות מסך על מנת שתוכלו להרשם בעצמכם.
לסקירה המלאה: