מה חדש ב Bootstrap 4?

ביום הולדתה הרביעי של בוטסטראפ, היא משחררת אלפא ראשונה לגרסה הרביעית של הFramework הנפוץ (להכרזה הרשמית). מה חדש?

SASS

יושלם המעבר של בוטסטראפ מLESS לSASS והקומפילציה תתבצע באמצעות ספריית Libsass המהירה.

גריד משופר

לדוגמה: קלאסים חדשים ומשופרים לשליטה בתצוגה, מעתה הגריד יוגדר באמצעות יחידות em ולא פיקסלים כפי שהיה בגרסאות הקודמות.

נוספה נקודת שבירה חדשה ברוחב 480px (בערך).

תמיכה בFlexbox

חיכינו לזה המון זמן והנה זה קורה: כעת ניתן לעבור לגריד חדשני מבוסס flexbox שיאפשר גמישות רבה יותר. כרגע השיטה עדיין לא מושלמת אבל בקרוב זו תהיה השיטה המובילה והנכונה לבנייה של גריד. האפשרות לא מופעלת כברירת מחדל אבל ניתן לבחור לעבור אל Flexbox באמצעות שינוי של משתנה בוליאני בSASS.

Reboot

אוסף אלמנטים בסיסיים שאמור להחליף את המאפיינים הבסיסיים של הדפדפן ולתת לנו המפתחים נקודת פתיחה טובה יותר בכל מה שנוגע לפיתוח צד לקוח (למעשה, מדובר בתחליף עדכני לקובץ Normalize המוכר).

התאמה אישית טובה יותר

מאפיינים נוספים של בוטסטראפ הפכו להיות משתנים וכעת ניתן לשנות אותם בכל המערכת באמצעות החלפת ערך יחיד ב SASS ולהתאים אישית את העיצוב בקלות רבה יותר.

בוטסטראפ תפסיק לאפשר התאמה אישית של מערכת הגרידים באמצעות עמוד ה Online Customizer שהיה זמין עד כה. ההתאמה תתבצע מעתה באמצעות משתני SASS.

הפסקת התמיכה בטכנולוגיות מיושנות

יופסק השימוש בGlyphicons icon font, Affix jQuery plugin ועוד אלמנטים שכבר אין בהם צורך. הגרסה החדשה לא תתמוך עוד בדפדפנים ישנים מדי דוגמת IE8 או iOS 6. לא תהיה תמיכה גם בגרידים לא רספונסיביים.

מעבר לES6

כל הJS בגרסה החדשה נכתב מחדש בES6 כדי לאפשר תמיכה ביכולות החדשות של JS.

בנוסף, מבטיחים לנו עוד שינויים ועידכונים רבים: progress bars חדשים, navbar חדש ופשוט יותר, תיעוד חדש וטוב יותר ועוד הרבה שינויים. תמיכה בRTL? עדיין לא ראיתי התחייבות בנושא הזה או תאריך יעד. אני מפספס משהו?

מה יקרה עם Bootstrap 3?

אז כלקח מטעויות העבר מבטיחים בבוטסטראפ לתמוך בגרסה 3 ולא לזנוח אותה לגמרי. היא תמשיך לקבל תיקוני באגים קריטיים ועידכוני תיעוד.

המשך התחזוקה של גרסה 3 יאפשר לפתח איתה אתרים עם תמיכה לאחור לדפדפנים ישנים יותר או פיתוח גרידים שאינם רספונסיביים.