לא לחסימה – כן להסברה

טל גלילי הזמין את בלוגרי וורדפרס לפרויקט קבוצתי שמטרתו לחסום את גולשי IE6 ליום אחד. יש בלוגרים שהצטרפו כבר ליוזמה, יש כאלה שהתנגדו לה ויש כאלה שהחליטו לחסום את IE6 לגמרי ולתמיד.

גם אני כמפתח אתרים מתוסכל מאוד מהשימוש בדפדפנים עתיקים, עם זאת אני לא חושב שאנחנו צריכים "להעניש" את גולשי IE6 על כך שהם לא יודעים איך לעדכן את הדפדפן או שהם לא יכולים לעדכן את הדפדפן. מצד שני אני לא חושב שאנחנו צריכים להיענש בגללם.

בנוסף, אני לא חושב שפעילות של יום אחד תצליח לשנות משהו בהרגלי הגלישה שלנו. לכן החלטתי לחפש סקריפט ידידותי שלא יחסום מהגולשים לחלוטין את הגישה לאתר אלא יסביר להם את הבעיה ויסייע להם לפתור אותה. שילוב של כמה סקריפטים הביא אותי אל הסקריפט הרצוי.בנוסף אפסיק את התיקונים הקטנים עבור IE6 באתרים שאני מעלה או מעדכן. כתוצאה מכך, האתרים שאני עובד עליהם יעבדו אמנם גם עם IE6 אבל יהיו בהם תקלות קטנות (טקסט לא מיושר נכון, בלוקים לא במקום ועוד).

הסקריפט טוען את העמוד כרגיל אך בודק אם הגולש משתמש בדפדפן ישן מIE7 (לא רק IE6). אם כן, הוא מציג מעל העמוד הודעה (שאפשר לשנות לפי הדרישה) שמסבירה לגולש את הבעיה ומציעה לו פתרונות. הגולש יכול לבחור פתרון או להתעלם מההודעה ולהמשיך לגלוש כרגיל.

את הסקריפט ניסיתי באמצעות פיירפוקס 3.5 עם תוסף User Agent Switcher. מומלץ להוסיף את הסקריפט בסוף העמוד לפני התג הסוגר </body>. הערות ושיפורים יתקבלו בברכה.

את הסקריפט אפשר למצוא בעמוד הבא: סקריפט הסברה למשתמשי אינטרנט אקספלורר 6

עדכון 13.08.09: בעקבות התגובה של zba הסקריפט תוקן ועכשיו הוא עובד כמו שצריך. באופן אירוני, אני לא יכול להכניס אותו לבלוגר כי המערכת דוחה אותו מאיזושהי סיבה. אני אמשיך לחפש פתרון אבל כרגע הסקריפט לא יעבוד בבלוג שלי.