כמה מילים על שמה!

לפני מספר חודשים כתבתי כאן על וובסטר, וציינתי שלדעתי חבל מאוד שאין בו חלוקה לקטגוריות. בינתיים וובסטר נסגר במתכונת הקודמת ובמקומו קיבלנו גדוד של תחליפים שלא הוסיפו הרבה לחווית הגלישה.

לאחרונה התארגנה קבוצה של כותבים מוערכים באינטרנט והקימה את "שמה!" שמציף תכנים בעברית. ההבדלים בינו לבין תחליפי הוובסטר למיניהם, מתבטאים בכך שב"שמה!" יש עריכה אנושית של התכנים ורק הטובים שבהם נכנסים לאתר ולא כל פוסט מבלוג מסויים.

הרעיון עצמו הוא נחמד וגם העיצוב נעים לעין, הפוסטים מחולקים לפי נושאים ואפשר לנווט בקלות. מספר דברים שהפריעו לי:

  • האתר מופעל על מערכת וורדפרס אבל לא מצאתי בו קרדיט ליוצרי המערכת (יש קרדיט למתרגם וגם הוא רק בעמוד האודות). בהתחשב בתנאי השימוש של האתר שכבר הספיקו להרגיז כמה אנשים, היה ראוי לפחות לתת את המינימום למי שהשקיע בפיתוח המערכת.
  • בוורדפרס קיימת אפשרות מובנית לחלוקה של פיד הRSS לפי קטגוריות כך שמי שמעוניין יוכל לקבל את העדכונים רק מהקטגוריה שמעניינת אותו (לדוגמא: RSS של מחשבים וטכנולוגיה). בשמה! לא מספקים קישור לRSS של הקטגוריות, כנראה כדי לאפשר קבלת סטטיסטיקות על השימוש בRSS. לדעתי זו טעות, בהתחשב בכמות התכנים הגדולה יחסית שעוברת באתר. נרשמתי לRSS של שמה! ולקח לי כמה ימים להתייאש, קיבלתי המון פוסטים שחלקם מגיעים מקטגוריות שלא ממש מעניינות אותי.
  • כדי להמליץ על תוכן לשמה!, צריך לשלוח אתו למייל או לתייג אותו בדלישס. אפילו אני יכול לחשוב על דרכים יותר זמינות ונוחות להמלצה על תוכן.

בגל אופן, מדובר ביוזמה מבורכת שעם הטיפול הנכון יכולה לתרום רבות לתוכן העברי באינטרנט. בהצלחה.