טובת המשתמש או טובת הקהילה

השבוע, משתמשי אובונטו נתקלו בבעיה עם מנהל החלונות שנוצרה עקב עדכון פגום ששוחרר.

מי שיכל להוריד את העדכון המתוקן, כמעט ולא שם לב לבעיה, אבל מי שלא עשה זאת בזמן, פשוט נשאר עם מערכת הפעלה ללא ממשק גרפי.

את התקלה אפשר לסדר די בקלות (למי שמכיר את שורת הפקודה) על ידי עדכון של המערכת. אבל מה שמציק לי בכל הסיפור הזה, זה דווקא העובדה שלא מצאתי שום איזכור של הסיפור הזה באתרים הרלוונטיים.

אני מדבר כמובן על ווטסאפ ולינמגזין, שמסקרים בעיקר את כל מה שקשור בלינוקס. אני לא יודע אם מדובר במשהו מתוכנן, אבל העובדה שאף איזכור של הנושא לא עלה , קצת מחשידה ומפריעה.

לדעתי מדובר בידיעה שאמורה להכנס לאיזור החדשות של כל אתר מחשבים שמכבד את עצמו, במיוחד אם הוא מתיימר לעסוק בלינוקס. האם תפקידם של האתרים הנ"ל הוא לדווח על דברים כאלו לטובת הגולשים? או שאולי הם אמורים לעסוק בתעמולה לטובת לינוקס ולהשאיר את הדיווחים הללו לאחרים?

מיד כשנתקלתי בבעיה נסיתי להכנס אל האתרים הרלוונטיים ולבדוק במה מדובר. כשלא מצאתי, נסיתי את הפורומים של ווטסאפ ושם דווקא קבלתי את התשובה.

דווקא בערוץ הרשת של NRG דיווחו בקצרה על התקלה אבל שם דווקא השתמשו בה כדי להוכיח "חוסר בשלות של המערכת". לא חבל?