וירטואליזציה עם VirtualBox

למרות שקיימים פתרונות וירטואליזציה חזקים וטובים יותר, לצורך ההדגמה העדפתי להשתמש בVirtualBox שהיא הקלה להפעלה מבין המכונות הוירטואליות. נעזרתי במדריך הבא שעזר לי להכיר את התוכנה.

התהליך לא דורש ידע מתקדם במיוחד, אבל תדרשו כמובן להתקין את המערכת שתרצו לארח ולכן רצוי שתדעו איך לעשות זאת. גם דרישות החומרה לא בשמיים. המחשב שלי די ישן: פנטיום 4 1.9GHZ עם 512 RAM ואם המחשב שלכם יותר חזק, לא אמורה להיות לכם שום בעיה.

הורידו את הגרסה המתאימה של VirtualBox מעמוד ההורדות של התוכנה. התקינו אותה ולאחר מכן התנתקו והתחברו למערכת מחדש. אם התקנתם את התוכנה על לינוקס, הכנסו לניהול המשתמשים והקבוצות (user/group settings) והוסיפו את שם המשתמש שלכם לקבוצה החדשה שנוצרה (vboxusers).

כעת הכנסו לתוכנה לחיצה על New תפתח אשף ליצירת מכונה ויטואלית חדשה. בחרו שם למכונה הוירטואלית ואת סוג מערכת ההפעלה שאתם עומדים להתקין. לחצו על Next.

בחרו כמה נפח זיכרון תרצו להקצות למערכת הוירטואלית. שימו לב! בזמן שהמערכת פועלת, כל הזיכרון שהקצתם לה יהיה בשימוש. מומלץ להשאיר את ברירת המחדל, בדרך כלל היא לא מאכזבת. לחצו על Next.

כעת עליכם ליצור כונן שעליו תרוץ המכונה הוירטואלית שלכם. בחירה בNew תפתח אשף יצירת כונן חדש. האשף מאפשר ליצור כונן בעל גודל דינמי (שמשתנה בהתאם לצרכים של המערכת) או כונן בעל גודל קבוע. אני ממליץ על הכונן הדינמי. בחרו את הכונן הרצוי לכם ולחצו על Next.

בחלון הבא תתבקשו לבחור שם ומיקום לכונן החדש. בחלק התחתון של החלון, תתבקשו לבחור את גודל הכונן (או את גודלו המקסימלי אם הוא דינמי). לא תוכלו לשנות את גודל הכונן לאחר התקנת המערכת לכן כדאי לחשוב מראש על הצרכים של המערכת. אני הקצתי למערכת Windows XP Home SP2 כ – 7GB. לחיצה על Next תוביל אתכם לחלון סיכום. בדקו שהכל תקין ולחצו על Finish.

כעת חזרתם למסך בחירת הכונן. בדקו שהכונן שיצרתם נבחר ולחצו על Next. במסך הסיכום וודאו שהפרטים נכונים ולחצו על Finish.

בחרו את המכונה שיצרתם ולחצו על Setting. בחלון ההגדרות בחרו ב- CD/DVD Rom. סמנו V בתיבה ליד Mount CD/DVD Drive ואשרו. כעת תוכלו להכניס לכונן תקליטור התקנה של מערכת הפעלה ולהתקין ממנו מערכת על המכונה הוירטואלית שלכם. דרך חלון ההגדרות תוכלו גם לאפשר התחברות לרשת, כונני USB והתקן אודיו.

לחיצה כפולה על המכונה הוירטואלית שיצרתם תפעיל אותה דרך נתיבי האיתחול הרגילים. אם יש דיסק שמאפשר BOOT בכונן, הוא יופעל.

כך זה נראה אצלי במחשב:

מספר הערות:

  • אל תשתמשו בשיטה הזאת כדי להריץ מערכת הפעלה שאתם עומדים להשתמש בה כמערכת מרכזית עם שימושים נרחבים.
  • כשאתם מסיימים לעבוד עם המכונה הוירטואלית, בצעו כיבוי של המכונה (התחל>כיבוי) כדי לשחרר את הזיכרון שהוקצה לה.
  • הפוסט נכתב כשאני מריץ את XP על Ubuntu אבל אם תרצו להריץ באותה שיטה את ויסטה (למה?) על XP או כל מערכת הפעלה אחרת, לא אמורה להיות בעיה – פשוט תעקבו אחרי ההוראות.

בהצלחה.