הכנס המרכזי של סטארטאפסידס לשנת 2009

וסט אורח מאת נבו – פעיל בתחום האינטרנט והמחשבים.

בחצי השנה האחרונה נחשפתי לחברה מדהימה בשם "Startupseeds". החברה מעודדת יזמות אצל נערים ומאפשרת להם להציע רעיונות ולטפח אותם. בתור נער שמתעסק ביזמות ובפיתוח, סטארטאפסידס הם כמו הבית השני שלי.

ביום רביעי האחרון (ב-12 במרץ) נפגשו עם נערי Startupseeds, המדען הראשי של חברת Amadocs, מנכ"ל iDigital, מנהל הפיתוח של Google ישראל וסמנכ"ל שיווק במיקרוסופט ישראל. המפגש נערך בבניין חברת אמדוקס ברעננה.

בחדר קבלת האורחים נפרשו לכל אורך הקיר מחשבי Apple חדישים שהוצגו על ידי נציגי iDigital ושתי מכונות XBOX 360 משומנות (ראו ערך: טבעת המוות) וכיבוד קל.

בשעה 13:00 פתחו את הכנס עמי, מנכ"ל Startupseeds, ושגב, מנהל תפעול ופרוייקטים. הם הסבירו על החברה, על הפורומים ואפילו חילקו גאדגאטים מגניבים. לאחר מכן, הם פינו את הבמה לטובת הרצאות בנושא יזמות, מחשבים ואינטרנט.

טל גבעולי, מדען ראשי של חברת אמדוקס, הרצה בנושא: טלקום 2.0 ומהי חברת אמדוקס?

טל גבעולי במפגש עם נערי StartupseedsImage by amitprobable via Flickr

הרצאה מעניינת בנושא הטלפוניה העולמית ועל הערכות בדבר הטלפון הקווי. לפי הערכות של חברת טלפוניה בריטית: "בשנת 2011 יבוצעו כ-0 דקות שיחה דרך טלפון קווי". גבעולי הציג לנו את היסטוריית הטלפון והסלולרי וכדי להראות לנו איך עולם הטלפון הקווי מתקצר סיפר, כי הבת של חבר שלו שאלה אותו: "למה קשרת את הטלפון לקיר?".

(בתמונה: טל גבעולי על טלקום 2.0).

אחריו עלה ערן תור, מנכ"ל iDigital. להרצאה בנושא: החדשנות של Mac לעומת חברות שונות.

אין ספק שזו ההרצאה הכי תוססת שהייתה באותו יום. ערן תור קיבל עשרות שאלות נוקבות אודות iDigtal ו-Apple. מטרת ההרצאה הייתה להראות את היתרונות של מקינטוש לעומת ה-PC ואת יתרונות מערכת ההפעלה של אפל לעומת Windows.

ערן תור הציג סרגל זמן (כמוצג בתמונה) עם מערכות חדשות של אפל ומיקרוסופט משנת 2001 עד שנת 2007 להשוואה בין רמות עדכון המערכות. כתוצאה מהצגת סרגל זה, התחילו לצוץ שאלות בנוגע למיקרוסופט ולינוקס.

בין היתר, ערן תור נשאל מדוע לא הכניס להשוואה גם את Ubuntu שמתעדכנת כל חצי שנה בגירסא חדשה ואיך נכנסים להשוואה כל ה-SP של חלונות.

אחד הנערים אף אמר לתור כי האתר שלהם מבייש את חברת Apple והסתפק בתשובה כי האתר בתהליכי שיפוץ ובקרוב תעלה גירסא חדשה. בנוסף, תור נשאל האם הם מנסים להתחרות במיקרוסופט וענה בשלילה.

(בתמונה: ערן תור: "עד שלא תנסו את מקינטוש, לא תבינו")

עוד נשאל מנכ"ל idigital על המחירים הגבוהים שאפל דורשת מהמפתחים, ועל התמודדות אפל עם הפריצות השונות למוצריה. ערן תור לא נתן תשובה מספקת בנושאים אלו ונראה כמתחמק.

לאחר מכן, הרצה ניב עפרון, מנהל פיתוח ב-Google ישראל בנושאים: Google App + Google Gadgets.

זאת ההרצאה שהכי התעניינתי בה. ניב עפרון הציג שירותים כמו iGoogle שמאפשר להוסיף גאדג'טים בדף הבית ובקיצור, הזמין אותנו לתכנת לגוגל אפליקציות (וגם להרוויח מזה).

כשהגיע זמן השאלות, הפניתי אל ניב עפרון שאלה שהכי מציקה לי בגוגל ישראל: "למה לגוגל ישראל לוקח כל כך הרבה זמן לתרגם שירותים לעברית?" ובעצם, למה מגיע לנו לקבל את החידושים של גוגל שנה אחרי כל העולם? ניב עפרון הסביר שגוגל ישראל הם אינם משרד תרגום, אבל כאשר יש שירות פופלרי במיוחד, הם מתרגמים אותו לעברית.

(בתמונה: ניב עפרון: אין לי כוח לחזור עכשיו עד ת"א עם סגוואי)

אחרון, הרצה ליאור צורף, סמנכ"ל שיווק חטיבת האונליין של Microsoft ישראל על Windows 7 ומוצרים חדשים של מיקרוסופט.

ליאור צורף במפגש עם נערי StartupseedsImage by amitprobable via Flickr


ההרצאה היתה מעניינת מאוד והתחילה עם סרטון הומוריסטי שהחבר'ה ממיקרוסופט ישראל הכינו על ביל גייטס להרצאות בלבד (כנראה כדי לרכך את הקהל). רוב ההרצאה התנהלה בהומור, וכאשר ליאור צורף עלה לבמה עם MacBook מוחזק בידו הוא נשאל מה פשר הדבר וענה: "Mac זה מחשב מעולה, הוא מריץ יופי Windows".

(בתמונה: ליאור צורף, אוהב תפוחים)

לאחר ההרצאה של ליאור צורף ויוסי תאגורי, הם צילמו פרק של "שידורי הנסיון" יחד עם הנערים של Startupseeds.

היה שווה להגיע, כל הכבוד לעמי ולשגב שאירגנו את כל האירוע הזה.

וכמובן, אם אתם יזמים מתחת לגיל 21 ואתם רציניים, הצטרפו עוד היום ל-Startupseeds.

צילומים: שגב שילטון – סטארטאפסידס.