האתיקה על פי Signup

גולש שלח לי הודעה פרטית שקיבל באמצעות אתר InterLink ובה הצעה להחלפת קישורים. על ההודעה חתום "דביר אייזנמן – Signup קידום אתרים" (צילום מסך של ההודעה).

דביר מציע (בתמורה, למי שיקשר אל אתרים מסויימים) קישור מבלוגים שמאוכסנים באתר blogim.org.il שמופעל ע"י חברת Signup. באתר זה היה מאוכסן גם הבלוג שלי בעבר.

להפתעתי ראיתי שהכתובת הישנה של הבלוג שלי מופיעה ברשימת האתרים של דביר. נכנסתי אל הבלוג וראיתי שבמקום הפוסט שהשארתי שם, מופיעים קישורים אל אתרים אחרים של Signup. לא מדובר בפרסום לצד התוכן, הם פשוט החליפו את תוכן הפוסט היחיד (למזלי) שהשארתי שם והכניסו במקומו רשימת קישורים (צילומסך).

כשניסיתי להתחבר לחשבון שלי באתר, התברר לי שמסיבה לא ברורה אין לי גישה לפאנל הניהול של הבלוג. האפשרות לשחזור הסיסמה נעלמה, כנראה כדי להבטיח שהקישורים לא יוסרו.

בדיקה של הבלוגים האחרים ברשימה מראה שאנשי Signup הרשו לעצמם לערוך עוד פוסטים של משתמשים תמימים לעתים תוך התחזות לכותב הבלוג, והתעלמות מתנאי השימוש שהם עצמם כתבו:

בעלי האתר רשאים יהיו לשלב בדפי יומן הרשת שלך פרסומות ומסרים מסחריים. פרסומות ומסרים אלה ישולבו ככל האפשר באופן שיבחין בינם לבין תוכן שאתה כותב ומפרסם..
…בנוסף, בעלי האתר רשאים להשתמש בתוכן שכתבת בבלוג שלך תחת מערכת בלוגים…

תנאי השימוש מאפשרים לSignup למחוק או להשתמש בתכנים מבלוג שלא נמצא בשימוש אבל הם לא מאפשרים בשום אופן עריכה של תכנים שכתב בלוגר, הם לא מתירים החלפה של תוכן ולא התחזות לכותב הבלוג.

(בעקבות פנייתי שונו תנאי השימוש של האתר כך שכעת הם מאפשרים למפעילי האתר "להשתמש, לערוך, להחליף או לנצל את התוכן…". תנאי השימוש המעודכנים)

שלחתי מייל בנושא לדביר אייזנמן והוא בתגובה הפנה אתי לעידן שלומן (שהקים את "בלוגים" ואת Signup). עידן שלומן ביקש שלא אפרסם את תגובתו ואת שמו. נעניתי לבקשתו הראשונה.