גלקסי נקסוס – טיפים למשתמשים מתקדמים

אז בפוסט הקודם סיפרתי על רכישת הנקסוס וסיפקתי קצת מידע ורקע עליו, אבל עכשיו מתחיל החלק הכיפי באמת.

כמה ימים לאחר שקיבלתי את הנקסוס החלטתי שכבר הגיע הזמן לשחרר אותו מכבליו וגם לקבל הרשאות רוט שיאפשרו לי החלפת רום, גיבוי מלא של המערכת ושימוש באפשרויות מתקדמות נוספות.

החלק הזה היה הרבה יותר קל משחשבתי, השתמשתי במדריך הזה שהוא די ברור ופשוט. המדריך כולל שיחרור הנעילה, וקבלת הרשאות רוט. כל התהליך אורך כמה דקות.

כמה דברים שתרצו לדעת לפני התהליך:

  1. בסיום התהליך תהיה לכם אמנם גישת רוט, אבל פתיחת הנעילה מהמכשיר "מנקה" את המכשיר מכל מידע ששמרתם עליו עד כה. כלומר: לאחר התהליך תקבלו מכשיר נקי כאילו רכשתם אותו עכשיו.
  2. אמנם המדריך שקישרתי אליו ברור מאוד וקל לביצוע עבורי, אבל כדאי לשים לב שקוראים לפני ביצוע המדריך את כל השלבים ומבינים כל מלה ממנו. התהליך דורש היכרות קודמת ונסיון בעבודה עם הטרמינל (או שורת הפקודה אם אתם משתמשי חלונות), וחשוב מכל, חובה לבדוק לפני התחלת התהליך שהקובץ שהורדתם תקין לחלוטין ולא פגום (בדיקה באמצעות השוואת md5sum), ובדיקה שהסוללה מלאה ובטוחה גם בנקסוס וגם במחשב שלכם, לא נרצה שאחד מהם יפסיק לעבוד תוך כדי התהליך.
  3. אל תתפתו לעשות שימוש באודין (ODIN) לצורך ביצוע רוט, או בכל שימוש אחר עם הנקסוס. אודין מיועדת למכשירי סמסונג בלבד ולגוגל יש כלי טקסטואלי שנקרא fastboot ונועד למשימות אלו. שימוש באודין יכול לגרום נזק למכשיר. אמנם המכשיר מיוצר בסמסונג אבל המפרט שלו נקבע על ידי גוגל, אסור לשכוח זאת.

[עודכן] אם ביצעתם את שלב 11 במדריך, כבר מותקן אצלכם במכשיר הריקברי באופן קבוע. אחרת, לאחר ביצוע המדריך לכו למרקט של גוגל והתקינו את Rom Manager דרכה תוכלו לצרוב ריקברי, להתקין רומים, לגבות, לשחזר ועוד המון פעולות מתקדמות.

לאחר שהתקנו את האפליקציה, נרצה לוודא שגרסת הריקברי האחרונה מותקנת אצלנו. לשם כך נפתח את האפליקציה ונבחר באפשרות הראשונה Flash ClockworldMod Recovery. האפליקציה תקפיץ תפריט ובו דגם המכשיר שלנו, נבחר בו והמכשיר יתחיל להוריד את הקבצים הנדרשים. בסיום ההורדה הם יותקנו.

מיד לאחר סיום התהליך נוכל לגשת לאפליקציה ולבצע גיבוי מלא למכשיר (מומלץ!). שימו לב: האפליקציה בשלב זה עדיין לא עובדת בצורה מושלמת ועל חלק ממכשירי הנקסוס היא מצליחה לגשת לריקברי רק פעם אחת לאחר הצריבה, לאחר איתחול היא שוב לא מצליחה לגשת אליו. במקרה כזה אפשר לצרוב שוב דרך האפליקציה ואז לגשת פעם נוספת וחוזר חלילה, או להפעיל את המכשיר במצב fastboot ולנווט אל הריקברי הטקסטואלי.

ועוד טיפ אחרון לסיום: החליפו מייד את הרקע החי שפעיל כברירת מחדל במערכת, ובחרו במקומו תמונת רקע כלשהי מהמבחר שקיים במערכת. הרקעים החיים צורכים יותר סוללה, ומאטים את המכשיר. בהצלחה.