אבטחת המחשב באמצעות קובץ HOSTS

מצאתי כמה טיפים יעילים במיוחד אם אתם מנוסים שיודעים דבר או שניים ורוצים להגן על המחשב בצורה מקסימלית. זה הפוסט בשבילכם.
הדבר הראשון שעליכם לעשות אם אתם רוצים להגן על המחשב מפני חדירות הוא טיפול בקובץ הHOSTS. בקובץ הזה ניתן לאכסן רשימה של אתרים או שרתים מזיקים , וכך למנוע את ההתחברות של המחשב אליהם. אתר שנחסם כראוי על ידי קובץ ההוסטס לא יוכל להעביר נתונים אל המחשב וממנו. ניתן באותה השיטה לחסום גם פרסומות מאתרים מסויימים .
לשמחתנו יש מספר אתרים שמספקים רשימה מוכנה של אתרים וכתובות המיועדות לחסימה. כל שעליכם לעשות הוא להוריד את התוכנה הוסטר שמאפשרת לטפל בנוחיות בקובץ ההוסטס, ובאמצעותה להוסיף אל קובץ הHOSTS את הכתובות שניתן להוריד מהעמוד הזה.


לחסימת פרסומות ניתן להוריד גם את הקבצים מכאן ומכאן. מומלץ גם לקרוא את המדריך המלא להסרת פרסומות.

אחרי שהורדתם את הקבצים האלו (מומלץ גם לעיין במידע המצורף) חלצו אותם ופתחו את התוכנה הוסטר (התוכנה לא דורשת התקנה) בצד ימין של התוכנה בחרו merge > select בחלון שנפתח בחרו את הקובץ הראשון ואשרו. כך עליכם לבצע גם עם יתר הקבצים.
כעת יצרתם קובץ שמכיל מספר רב של אתרים זדוניים והם יתקשו לפגוע בכם. מומלץ לבצע את התהליך פעם בחודש לפחות כדי לשמור על רמת עדכון נורמלית של הקובץ.
אם אתם רוצים ללמוד עוד על קובץ הHOSTS תוכלו לקרוא את הפוסטים הבאים של נהופמן ורותם המצויינים.
אם תרצו לחסום פרסומות באמצעות קובץ הHOSTS תוכלו לקרוא גם את המדריך הבא.
אם כבר איחרתם את הרכבת ונדבקתם ברוגלות וכל מיני מזיקים תמיד יש תוכנות שיעשו את העבודה. במקרה שהמצב חמור מאוד אפשר לעשות את הפעולות הבאות כדי לנקות את המחשב.
בהצלחה!