תעשיית התוכנה לאן?

אחת מהיוזמות המבורכות שמביאה עמה ה web 2.0 היא יישומי הרשת.

אמנם לא מדובר בהמצאה חדשה, אבל בזכות ajax ומרכיבי הרשת החדשה, יישומי הרשת המציאו את עצמם מחדש ולרוב הם הפכו למצויינים, פשוטים, קלים לשימוש, והעיקר: כיום הם מהווים חלופה ראוייה וקלילה לרוב התוכנות הכבדות שאנו מריצים על המחשב.

למעשה נעלמה התלות במערכת הפעלה כלשהי או בדרישות חומרה מסוימות. ליישומי הרשת, אין דרישות חומרה מפוצצות והם רצים על כל מערכת ועל הדפדפנים הנפוצים.

writely למשל, תספיק לרוב המשימות של המשתמש הממוצע והיא הרבה יותר קלה ופשוטה מוורד או מwriter. באמצעות writely ניתן גם לשמור מסמכים אונליין, לשתף אותם עם אחרים ולערוך אותם במקביל.

למשימות עיבוד תמונה בסיסיות, ניתן להשתמש בpixoh שמאפשר להעלות תמונה או לקשר אל כל תמונה ברשת, ולבצע בה שינויים כמוהיפוך, חיתוך וכו'. לאחר העריכה ניתן לשמור את התמונה.

בתחום קוראי ה RSS יש ברשת מגוון עצום של קןראי RSS מצויינים. היתרון של קורא RSS מבוסס רשת הוא קודם כל העדכון בזמנים מוגדרים. גם אם המחשב כבוי או לא מחובר לאינטרנט היישום מתעדכן במה שאתם אוהבים לקרוא. כל מה שנותר הוא לגלוש לאתר ולהתעדכן.
אני מעדיף את בלוגליינס שמתאפיין בפשטות הפעלה אך עם זאת יעיל להפליא.

תחום האימייל ברשת כבר לעוס. בכל זאת אפשר להתרשם מיאהו מייל, ג'ימייל, ולייב מייל שהם לדעתי הטובים ביותר בתחום.
הפונקציונליות של היישומים הנ"ל פשוט מייתרת את השימוש באאוטלוק או בת'אנדרבירד שכן הן נוחות מאוד לשימוש ואינם מעמיסים על המערכת. אם אתם משתמשים גם בתוכנת יומן , תוכלו לנסות את היומנים של יאהו ושל גוגל.

לאחרונה החלה לפעול בארץ חברת Sales force שמשכירה תוכנות עסקיות מבוססות רשת וכך חוסכות את תהליך ההטמעה במחשבי הארגון. שכירת תוכנה מסוג זה תחסוך מעט גם בהוצאות על חומרה.

גם מיקרוסופט מבינה את הפוטנציאל והיא מציעה כבר כעת יישומי רשת רבים תחת המותג Live.

בנוסף מיקרוסופט משקיעה כעת מאמצים רבים ב IPTV וזונחת באיטיות את פרויקט המדיה סנטר שלה. גם שם מבינים שאף אחד לא ממש יצטרך את המדיה סנטר במתכונתו הנוכחית, בזמן ששידורים רבים יועברו באמצעות הרשת. זה רק עוד סימן לכיוון הכללי שאליו הולכת תעשיית התוכנה.
בקרוב היא אף תשיק רשמית את שירות אופיס לייב, שגם הוא יאפשר שכירת תוכנות משרדיות.