צריך רופא? תתקשר מאוחר יותר

פורסם לראשונה: יום שלישי 8 מאי 2007

במכבי שירותי בריאות מובילים בחודשים האחרונים מהלך שאמור להעביר את כל זימון התורים למוקד ארצי אחד. לא משנה אם אתה צריך רופא עור באילת או רופא משפחה במטולה, עליך להתקשר לאותו מוקד כדי לקבוע תור.

לכאורה מהלך הגיוני שמעביר עומס מהמרפאות המקומיות ומשאיר להם יותר זמן להקדיש למטופלים. רק חבל שהביצוע שלו לא פועל לפי אותו הגיון.

ביום ראשון האחרון (6 מאי 2007) , חייגתי למוקד זימון התורים הארצי של מכבי כדי לקבוע תור לרופא. המוקדן, שמע מה אני צריך וענה לי שכרגע המחשבים לא מאפשרים לזמן תור וביקש ממני לנסות עוד שעה.

בערך שעה מאוחר יותר חייגתי שוב למוקד זימון התורים של מכבי, והמוקדנית ענתה לי בדיוק אותה תשובה: "המחשבים לא מאפשרים… תנסה עוד שעה". כאן כבר הבנתי שזה לא הולך להיפתר בקרוב ומה שהמוקדנים עושים הוא רק להרוויח עוד זמן. סיפרתי למוקדנית על השיחה הקודמת שלי, והסברתי לה שיותר פשוט יהיה לכולם אם היא תיקח ממני מספר טלפון ותחזור אלי כשכל העסק יגמר.

"אנחנו לא חוזרים ללקוחות" זאת הייתה התשובה שקיבלתי. ביקשתי לדבר עם האחראי/ת. בשלב הזה הועברתי למוקדנית אחרת שלא הזדהתה כאחראית והיא פשוט לקחה ממני פרטים והבטיחה לחזור אלי כשכל הסיפור יסתיים.

עד היום (יום שלישי) אף אחד לא חזר אלי ממכבי שירותי בריאות. האם אני צריך להבין שעדיין אי אפשר לזמן תורים?

כמה שאלות עולות מהסיפור הזה:

  • איך יכול להיות שבמשך כמה שעות, לא ניתן לזמן תורים ולקבל שירות כל כך חיוני כשירותי בריאות?
  • האם במכבי לא דאגו לחלוקה של העומס על כמה שרתים כדי לאפשר זמינות גבוהה יותר?
  • מדוע במכבי לא חוזרים למטופלים ומאלצים אותם לחייג שוב ושוב למוקד ולקבל את אותה תשובה?

במכבי מאפשרים לזמן תורים גם באמצעות אתר האינטרנט. לא ברור אם האפשרות הזאת הייתה זמינה ביום ראשון (אני לא רשום באתר. כדי להירשם באתר צריך לגשת למרפאה הקרובה). גם אם האפשרות לזימון תורים באתר האינטרנט הייתה זמינה ביום ראשון, זה עדיין לא פתרון שמתאים לכל המטופלים.

שלחתי אימייל למכבי מוקדם יותר היום ולצערי עדיין לא קיבלתי תגובה. ברגע שאקבל תגובה, אעדכן כאן.

עדכון (20 מאי 2007): מנהל מוקד זימון תורים של מכבי יצר איתי קשר היום והתנצל על המקרה. הוא הסביר שלמוקד יש שרידות גבוהה ובמקרה הנ"ל היתה אכן תקלה שארכה יותר מהצפוי וגרמה לבעיות בכל הסניפים בארץ. הוא טוען שלא הצליחו למצוא את הקלטות השיחה שלי עם נציגי השירות ולא מכחיש שניתנה הוראה לא לחזור למטופלים, למרות זאת הוא מסכים שמאחר ולקחו ממני פרטים, היו צריכים ליצור איתי קשר.