פיירפוקס והרחבות ישנות

לאחרונה שדרגתי את הדפדפן שלי לגרסת הבטא 2 החדשה.
כמו שכתבתי אז, חלק מהתוספים לא עבדו בגלל חוסר תאימות לגרסה החדשה. חיפשתי מעט באינטרנט ומצאתי כמה דרכים לגרום לתוספים האלו לעבוד. הטיפים מתוך הבלוג Perfect Blogger.
הערה: לא בכל המקרים זה יעבוד, אבל אם השתמשתם לפני כן בגרסה 1.5 של פיירפוקס, סביר להניח שלא תתקלו בבעיות מיוחדות.

השיטה הראשונה: הורידו את Nightly Tester Tools extension והתקינו. כעת נוסף כפתור make all compatible למנהל התוספים של פיירפוקס. לחצו על הכפתור והפעילו את הדפדפן מחדש. זהו.
החסרון בשיטה זו הוא, שלא קיים כפתור לשחזור ההרחבות. הפיכת התוסף ללא זמין אמורה לשחזר את ההרחבות.

השיטה השניה: פיתחו בפיירפוקס את about:config לחצו לחיצה ימנית ברשימה וצרו משתנה boolean בשם extensions.checkCompatibility הגדירו את הערך false והפעילו את הדפדפן מחדש.
החסרון בשיטה זו הוא, שהיא יכולה לגרום לבעיות במקרה של הרחבות מאוד ישנות.

שיטה שלישית: סגרו את הדפדפן ועברו לתיקיית הפרופיל שלכם. אחת התיקיות נקראת extension, מצאו ופתחו אותה. בתוכה נמצאות תיקיות של התוספים המותקנים אצלכם. הכנסו לכל תיקייה ובצעו את הפעולות הבאות.
פתחו את הקובץ install.rdf באמצעות עורך הטקסט החביב עליכם. כעת עליכם לחפש את שם ההרחבה כדי לוודא שאתם עורכים את הקובץ הרצוי. חפשו בתוך הקובץ את הפרמטר em:name ותוכלו לראות איזה הרחבה אתם עורכים כעת.
כעת חפשו בקובץ את הפרמטר em:maxVersion החליפו את הספרות ל 2.0b2 ושמרו את הקובץ. כעת מחקו את הקובץ extensions.cache מתיקיית הפרופיל שלכם.
פתחו את הדפדפן, הפעילו את ההרחבות שכרגע תיקנתם והפעילו את הדפדפן מחדש כדי לבדוק אם הם אכן פועלות.
החסרון בשיטה זו: היא ארוכה, מייגעת והיא מורכבת למשתמש הממוצע. אם לא הבנתם מה בדיוק כתבתי כאן, עדיף שתנסו את אחת הדרכים הקלות יותר.

, , ,