סקירה: שירות דלישס

השירות של אתר del.icio.us (דלישס) הוא הדבר החם כיום ברשת. זה המקום הטוב ביותר לשיתוף האתרים המועדפים עליכם, לגיבוי הרשימה ולמציאת אתרים מעניינים ברשימות האתרים של משתמשים אחרים.

אז איך זה עובד?

קודם כל תצטרכו להרשם באתר, הרישום פשוט וקצר ולא טרחני. כל מה שתצטרכו זה שם משתמש וסיסמה.

לאחר שתזינו את הנתונים, תקבלו שני כתובות שיהיה עליכם לשמור. הקישור הראשון יוביל אתכם אל עמוד האתרים שלכם, והשני יוביל אל עמוד טעינת האתרים שלכם.

לנוחיותכם מומלץ לשמור את קיצורי הדרך על סרגל הכלים של הדפדפן.

איך מכניסים עמוד לרשימה שלי?

יש מספר אפשרויות לשמור עמוד שמצאתם ברשת. אפשר להכנס אל העמוד שאותו אתם רוצים לשמור, ואז ללחוץ על הקישור post to del.icio.us (אותו קיבלתם עם ההרשמה) כעת תגיעו לעמוד עם פרטי הכתובת שרציתם לשמור, כל מה שעליכם לעשות הוא להוסיף הערות לגבי הדף ותגיות מתאימות לתוכן הדף, כדי שתוכלו למצוא אותו מאוחר יותר בקלות. לדוגמא: אם העמוד מדבר על פיירפוקס תוכלו להזין את התגיות פיירפוקס, קוד-פתוח, תוכנה אינטרנט. הערה: אם תכניסו רווח בין המילים, הם יזוהו כתגיות נפרדות.

לאחר הפעם הראשונה שתשתמשו בתגית מסוימת היא תשמר ותוכלו להוסיף אותה לאתרים אחרים על ידי לחיצה עליה.

ניתן גם להכנס לאתר del.icio.us ובתפריט העליון ללחוץ על post ולהזין את פרטי העמוד שתרצו לשמור באופן ידני את כתובת העמוד שלכם תוכלו להפיץ בין חבריכם כדי לשתף אותם באתרים שאתם אוהבים.

הסבר קצר על מבנה העמוד:

אפשר לחפש באתר כל נושא שמעניין אתכם ולראות רשימת אתרים באותו נושא. בנוסף תוכלו למצוא על פי התוצאות, רשימות אתרים של משתמשים שהרשימה שלהם עוסקת בנושאים שמעניינים אתכם. אם אתם משתמשים בפיירפוקס אתם יכולים להוסיף את החיפוש לסרגל החיפוש שלכם מכאן.

לדוגמא: הרשימה של שושנה פורבס מעניינת מאוד ומכילה המון אתרים בעיקר למי שאוהב את מק, לינוקס וקוד פתוח. את הרשימות שמעניינות אותי אני מתייג תחת תגית שנקראת del.icio.us וכך אני יכול למצוא את כולם ברגע. אגב למי שאכפת לו, העמוד שלי נמצא כאן.

משתמשי פיירפוקס יכולים להתקין תוסף שמסנכרן אוטומטית בין הסימניות שבדפדפן לבין הסימניות בדלישס. ניתן גם להגדיר עדכון אוטומטי יומי. להתקנה.

לאחרונה יצא גם התוסף הרשמי של דלישס לפיירפוקס. התוסף מוסיף את הכפתורים הרלוונטיים לתפריט הדפדפן, וגם מוסיף תפריט מיוחד לדלישס.

באתר דלישס לא מסדרים את התוצאות לפי הפופולריות שלהם, כדי לא לגרום לנסיונות זיוף של בעלי אתרים שמעוניינים שהאתר שלהם יקודם ברשימה. אבל, משתמשי פיירפוקס יוכלו גם להתקין את הסקריפט הבא כדי לסדר את האתרים בדלישס לפי פופולריות. (הסקריפט פועל על גריז-מונקי)

האתר טרנדלישס מתעדכן כל חצי דקה ומציג את האתרים החמים ביותר בדלישס.

האתר פופלישס מציג את האתרים החמים ב24 שעות האחרונות ומציג גם את האתרים החמים ביותר בדלישס מאז ומתמיד.

דקה אחרי שכתבתי את הפוסט הזה, מצאתי בבלוג המצויין "בטה" שני פוסטים שנקראים "הדרכה בעברית לשימוש בדלישס" שם תוכלו למצוא דרכים נוספות לשימוש בדלישס ועוד טיפים למתקדמים. אז הנה לינק: חלק ראשון חלק שני עוד לינק מעניין מאותו בלוג הוא: מאחורי הקלעים של דלישס.