סקירה: שירותי שיתוף תמונות

שירותי שיתוף התמונות באינטרנט פורחים. כולם רוצים להעלות תמונות לאינטרנט ולשתף חברים או סתם לגבות תמונות חשובות.

איפה כדאי לאכסן את התמונות שלנו? היכן יותר נוחל לנהל אותם ולשתף אחרים?

Riya
riya מספקת שטח איכסון לא מוגבל בחינם ומאפשרת להעלות לאינטרנט את כל האלבומים.

כדי להעלות תמונות לשירות, תצטרכו להתקין את תוכנת הקליינט שכרגע קיימת רק למשתמשי חלונות (גרסא למק בקרוב, גרסא ללינוקס לא בתכנון כרגע). התוכנה מאפשרת לבחור תיקייה ולהעלות את תוכנה (תיקיות ותמונות מסוג jpeg). בזמן השימוש הראשון בתוכנה, היא קרסה ומאז לא חזרה לתפקד. לאחר העלאת הקבצים אפשר לנהל אותם מהדפדפן, גם למשתמשי פיירפוקס ואופרה.

האפשרות שהביאה את riya לסקירה, היא זיהוי הפנים המצוין שמאפשר ל"הדביק" שם לכל אחד מהפרצוים המופיעים בתמונות. לאחר שתתנו שם לפרצוף מסוים, המערכת תנסה לאתר אותו בתוך שאר התמונות ותבקש ממכם לבדוק ולאמת את הזיהוי.

מעבר לכך, אין למערכת יתרונות בולטים. ניהול התמונות לא נוח במיוחד ולא תמיד ברור. ניתן לשלוח הזמנה לחברים ולאפשר להם לצפות בתמונות, אך לא ניתן לכתוב להם בעברית.

בקיצור: אם אתם משתמשי חלונות והאפשרות לתת שם לכל פרצוף קוסמת לכם, לכו על riya.

AOL Pictures
גם ב aol pictures תוכלו להעלות בחינם את כל האלבומים שלכם וללא כל הגבלה.

העלאת התמונות מתבצעת באמצעות הדפדפן. אני השתמשתי לצורך הסקירה באקספלורר ופיירפוקס.

באקספלורר הפעולה מתבצעת בפשטות ובנוחות מירבית בפעם הראשונה נדרשתי להתקין פקדי ActiveX ולאחר התקנתם, התאפשר לי ליצור אלבום חדש ולגרור לתוכו בקלות את כל התמונות את הקבצים שברצוני להעלות לאחר מכן לוחצים על כפתור upload וממתינים לסיום הפעולה. לדעתי הפעולה לא התארכה מדי ולא נתקלתי בתקלות מיוחדות..

בפיירפוקס לעומת זאת, צריך לבחור כל אחת מהתמונות בצורה ידנית ולהעלות אותם, מה שהופך את הפעולה לארוכה ומייגעת. כאן ניתן גם לשתף תמונות מהסלולרי על ידי שליחתם לכתובת אימייל שתקבלו.

חשוב לציין שבזמן ההרשמה נדרשתי לספק כתובת אימייל שלאחר מכן שימשה למשלוח דואר פרסומי, אבל ניתן להסיר את כתובתכם מרשימת התפוצה בקלות.

בקיצור: מומלץ מאוד למשתמשי אקספלוור ופחות מומלץ למשתמשי דפדפנים אחרים.

Flickr
בפליקר אפשר להעלות עד 20 מגה בחודש אבל שטח האיכסון לא מוגבל.

פליקר הוא האתר הנוח ביותר מבחינת סידור וניהול התמונות, אלא שהעלאת התמונות נוחה מאוד וקלה, רק למשתמשי חלונות ומק. משתמשי לינוקס לא יוכלו להעלות תמונות רבות בקלות אלא יצטרכו לבחור את התמונות ולהעלות אותם בנפרד.

למשתמשי חלונות מתאפשר להעלות תמונות באמצעות תוכנות שונות שניתן להוריד מהאתר ואפשר גם להתקין תוסף שמאפשר לשלוח תמונות היישר מסייר הקבצים.

ניהול התמונות והשיתוף נעשים בנוחות מירבית ובקלות.

בקיצור מומלץ בכלל למשתשי חלונות ומק או למי שמשתפים תמונות בודדות.

Picasa web albums
ב Picasa web albums ניתן שטח איכסון של 250 מגה בחינם וניתן לקבל חבילה גדולה יותר בתשלום.

העלאת התמונות מתבצעת גם כאן באמצעות ActiveX (למשתמשי אקספלורר) או על ידי בחירת תמונות בנפרד (למשתמשי דפדפנים אחרים). אפשרות נוספת היא התוכנה picasa שמאפשרת בגרסת בטא החדשה שלה להעלות תמונות גם לאינטרנט. גרסת הבטא קיימת רק למשתמשי חלונות אבל עתידה לצאת גרסה ללינוקס בקרוב (לתוכנה כבר קיימת גרסא ללינוקס אבל היא עדיין לא תומכת באפשרות).

ניהל התמונות מתבצע באמצעות ממשק מינימליסטי כצפוי מגוגל ומאפשר לשתף תמונה נבחרת או אלבום נבחר עם חבר או עם כולם.ניתן גם להציג את התמונות בSlideshow וכך לחסוך את הדפדוף.

בקיצור: זהו השירות היחיד שעתיד לתמוך בהעלאה נוחה של תמונות רבות באמצעות לינוקס, אך עם זאת הוא מספק שטח איכסון קטן יחסית לשאר השירותים בחינם.