ספקי אינטרנט יקרים

מדוע ספקי האינטרנט מאלצים אותנו בכל פעם מחדש "לסחוט אותם באיומים" כדי לקבל מחיר הוגן?

השבוע מסתיים ההסכם שלי עם נטוויז'ן, ספק האינטרנט שלי בחצי שנה האחרונה. לנטוויז'ן התחייבתי כי הם הציעו לי הצעה די משתלמת, אבל באופן כללי אני נמנע מהתחייבויות לספקי תקשורת.

ביום שישי האחרון חייגתי אל מוקד שירות הלקוחות כדי לקבל הצעה חדשה לחבילה של 1.5 מגה בADSL. נציגת השירות הציעה לי מסלול של 49 ש"ח בלי התחייבות או 39 ש"ח עם התחייבות לשנה. שמעתי את ההצעה ואמרתי לה שאני צריך לבדוק את העניין.

התקשרתי לברק 013 כדי לשמוע מה יש להם להציע. ברק זכורים לי כספק זול יחסית ובעקבות המיזוג שלהם עם נטוויז'ן לאחרונה זה נשמע כמו עסקה משתלמת. נציגת השירות של ברק הודיעה לי בצורה מאוד ברורה ש"אין אצלנו מסלולים בלי התחייבות". הודיתי לה בנימוס וויתרתי.

חיפשתי טלפון של ספקים אחרים וראיתי פרסומת מבטיחה של אינטרנט זהב שמציעה אינטרנט 2.5 מגה במחיר של 15 ש"ח לחודש, זה נשמע נחמד אבל באותיות הקטנות היה כתוב שמדובר בחודש הראשון בלבד. החלטתי לא להתקשר אליהם.

התקשרתי לבזק בינלאומי, שהציעו לי 39 ש"ח לחודש אבל עם התחייבות לחצי שנה (כבר יותר משתלם מנטויז'ן) והחלטתי לבדוק מה יציעו לי עכשיו בנטויז'ן. התקשרתי לנטויז'ן וביקשתי להתנתק. נציג השירות טען שאצטרך להמתין הרבה זמן והציע שיחזרו אלי. אחרי שהבהרתי לו שאני לא מוכן לחכות יותר משעה, ניתקתי וחיכתי לטלפון ממחלקת קשרי לקוחות של נטוויז'ן.

בחורה מקשרי לקוחות חזרה אלי די מהר דווקא, והסבירה לי שאי אפשר למצוא מחיר זול יותר אצל אף ספק. אחרי שהסברתי לה את המצב, היא החליטה לנקוט בגישה של "אנחנו הכי טובים" וניסתה לשכנע אותי להישאר לקוח בכל זאת. מחיר טוב לא היה לה להציע לי. אחרי שראיתי לאן מתגלגלים העניינים, החלטתי לסיים את השיחה וביקשתי להתנתק. כאן גיליתי דבר מוזר: רק מנהל יכול לנתק אותי. הנציגה של קשרי לקוחות הודיעה לי שמנהל ייצור איתי קשר תוך יומיים ופשוט ניתקה.

היום בבוקר (יום ראשון), יצרו איתי קשר מנטוויז'ן והציעו לי מסלול של 19.9 ש"ח לחודש עם התחייבות לתשעה חודשים. הסכמתי להצעה מאחר ולא קיבלתי הצעה יותר טובה מאף ספק אחר ולמען האמת נטוויז'ן מספקים לי חיבור איכותי והחלטתי להשאר לקוח החברה.

בכל מהלך העניינים הזה גיליתי ששווה להתעקש על מחיר ולא להתפתות להצעה הראשונה שאתה מקבל גם אם היא נראית טובה יחסית. הופתעתי לרעה מברק 013 שלא יכלו להציע לי מסלול בלי התחייבות (ניסו לדבר איתי היום נציגים של ברק אבל הודעתי להם שזה לא רלוונטי) והתאכזבתי מהזלזול של אינטרנט זהב באינטלגנציה של הלקוחות.

אשמח לשמוע המלצות על ספק זה או אחר או לשמוע אם יש לכם מסלול אינטרנט שלדעתכם כדאי יותר.

אנקדוטה קטנה: באחת השיחות שלי עם נטוויז'ן, ניסה אחד הנציגים לשכנע אותי שהם הכי טובים וסיפר לי ש"אנחנו היחידים שמפעילים שירות לקוחות בשבת". באופן ספונטני סיפרתי לו שאני שומר שבת וזה לא ממש יתרון בשבילי. יכלתי לראות אותו מסמיק דרך השפופרת… מתנצל, לא התכוונתי להביך אותו כל כך.