סינון יעיל של מקורות הRSS

לאחרונה החלטתי לרענן את רשימת מקורות הRSS שלי לפחות פעם בחודש. העומס שנוצר על קורא הRSS שלי כבר נהיה בלתי נסבל ולמרות הקושי שבסינון, החלטתי לבדוק על איזה ערוצים אני יכול לוותר.

קודם כל החלטתי לבדוק איזה פידים לא עודכנו לאחרונה. בGoogle Reader יש אפשרות שימושית (Trends) שמציגה מגמות בולטות בשימוש כמו פידים נקראים ביותר, פידים ששיתפת מהם יותר פוסטים, פידים שסימנת מהם יותר פוסטים וכו'.

בין השאר המערכת מציגה את רשימת הפידים שלא עודכנו לאחרונה עם תאריך העדכון האחרון שלהם ואפשרות להסיר את הפיד מרשימת העדכונים שלך. לא חייבים להסיר את כל הפידים, אבל זאת דרך נוחה מאוד לגלות את הבלוגים שכבר לא רלוונטיים או שבעליהם הפסיקו לעדכן אותם לאחרונה. במקביל עברתי על רשימת הפידים המלאה וסימנתי כמה פידים שלאחרונה לא מספקים את הסחורה.

לאחר המלצה של טל ניסיתי את השירות של AideRSS שמציע סינון של הפוסטים המעניינים ביותר על פי פרמטרים של תגובות, שיתוף וכדו'.

השירות מאפשר לייבא את כל רשימת הפידים שלכם באמצעות קובץ OPML (לרשימה שלי לקח שבוע להתעדכן) ולדרג אותם על פי המדד (PostRank). את רשימת הפוסטים המעניינים אפשר לייבא אל קורא הRSS הקבוע שלכם באמצעות פיד שמספק השירות או להציג אותם באתר באמצעות ווידג'ט.

השירות עדיין סובל ממחלות ילדות רבות, הוא איטי להחריד והדירוג לא אמין ולא מדוייק מספיק אבל שווה לעקוב אחרי ההתפתחות שלו.

פתרון נוסף ששווה לשקול: הרשמה לפידים על פי נושאים באמצעות טכנוראטי..