להאזין למוזיקה ברשת

אחד הדברים שאני הכי נהנה לעשות ברשת זה לשמוע מוזיקה טובה.

מיד כשאני מגיע למחשב אני נכנס לאתר Pandora ומתחבר למוזיקה לפי הטעם שלי. למי שלא מכיר את האתר הזה, מדובר באתר שמוצא את המוזיקה הכי מתאימה לטעם המוזיקלי שלכם לפי שם שיר שאתם מכניסים וכך האתר פשוט לומד את הטעם המוזיקלי שלכם ומשדר לכם את המוזזיקה הכי מתאימה לכם.

לאחרונה קראתי ב NRG המלצה על נגן מוזיקה חדש, Songbird שנכתב בקוד פתוח ועם אפשרות להרחבות, הסיפור נשמע די מבטיח, קצת מזכיר את פיירפוקס. שווה לעקוב.

בדומה לPandora, יש עוד כמה אתרים שאפשר להזכיר, אבל ראוי לציין שאין מקום להשוואה בינהם: הראשון הוא last.fm שאמור לעשות בערך אותו דבר כמו פנדורה, אתם תבחרו סגנון מסוים או תגית מסוימת ותקבלו מוזיקה בהתאם. זה נשמע אומנם נחמד, אבל במציאות זה פחות קולע.

השני הוא Webjey (שנרכש לאחרונה על ידי Yahoo) והוא אמור לספק לנו רשימות השמעה של גולשים אחרים שמעוניינים לשתף אותנו בטעם המוזיקלי שלהם. הרעיון לא רע בכלל והביצוע גם מוצלח, אלא שקשה מאוד למצוא את הרשימה המושלמת שתתאים את עצמה בדיוק לטעם שלכם.

האחרון הוא כמובן וואלה רדיו הישראלי, מדובר ברדיו היחיד בישראל (טוב, אולי גם radi-yo) שגם הצליח לשרוד ולצבור לעצמו קהל לא קטן. האמת? אין לי מושג למה. אף פעם לא התחברתי למוזיקה שמשדרים שם.

נכנסתי לאתר כדי לבדוק מה קורה שם מאז הפעם האחרונה שביקרתי, ולא הצלחתי לשמוע רדיו. אולי זה בגלל שאני עם פיירפוקס. ההודעה שקיבלתי היא שאני צריך לשדרג את נגן המדיה שלי לגרסה 9, הבעיה היא שאצלי מותקנת גרסה 10.

אם יש לכם המלצות נוספות על תחנות רדיו ישראליות וגם נוכריות למיניהם אשמח לשמוע עליהם.