הענק חוזר לחיים

שירותי הLive החדשים של מיקרוסופט, נמצאים בדרך הנכונה ובכל זאת כמה הערות. כשקראתי את הפוסט של UvalS על שירותתי הלייב של מיקרוסופט, הייתי די פסימי. ברוב המקרים הקודמים כשמיקרוסופט יצאו עם איזה שירות חדש או הודעה לעיתונות, הם די אכזבו אותי. ודווקא נתתי להם צ`אנס. באמת. מיותר לציין את מנוע החיפוש הישן (הדי חדש בעצם) של MSN שהבטיח תחרות אמיתית בגוגל ודי אכזב.

בכל זאת החלטתי לנסות את מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט ולהכנס שוב אל השירותים הנוספים שהשיקה החברה לאחרונה, כדי לראות מה התעדכן.

עמוד הבית של מיקרוסופט start.com אמור להתחרות בעמוד הבית המותאם אישית של גוגל ויאהו. לטעמי מיקרוסופט עיצבו את העמוד בצורה נכונה ונעימה לעיין. השימוש בטכננולוגיית AJAX מזכיר באופן חשוד את Netvibes אבל משפר מעט את היכולות. תוספת נחמדה היא האפשרות לשנות את מספר הידיעות על ידי כפתורי פלוס ומינוס קטנים.

עמוד הבית משתמש בגאדג`טים (יישומים קטנים שנכתבים על ידי הגולשים) כדי להציג תוכן מגוון ממקורות ברשת וניתן להוסיף מקורות מידע באמצעות כתובות RSS.

מאז הפעם האחרונה שביקרתי בו, חלו באתר מספר שינויים ראויים לציון: האתר החל לתמוך בפיירפוקס וחשוב מכך, האתר החל לתמוך בעברית בצורה סבירה.

השירות שבאמת ראוי לציון הוא מנוע החיפוש החדש שבאמת אמור להכניס את ראשי גוגל לחדר הישיבות. מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט, מציע שימוש נרחב ב AJAX והופך את חיפוש המידע למשימה מעט יותר נוחה וקלה. כרגע ניתן לחפש מידע, חדשות, תמונות, מפות וערוצי RSS והתוצאות מוצגות מעמוד אחד בתוך תיבת AJAX שמשתמשת בפס גלילה עצמאי.

כרגע לא ניתן לבחור באפשרויות חיפוש מתקדמות כגון: חיפוש במדינה מסוימת או בשפה מסוימת והשירות לא פועל בצורה חלקה אבל כשהשירות יהפוך לרשמי, יש סיכוי שהוא יגרום כאב ראש לראשי גוגל.

UvalS תוהה בפוסט שלו איך קורה שהשירותים הנחמדים האלו לא ממש מקבלים תהודה ברשת בזמן ששירותים פחות מוצלחים של גוגל עושים הרבה יותר רעש. נראה לי שהתשובה לכך טמונה איפשהו כמה שנים לאחור, בזמן שבמיקרוסופט זילזלו בפוטנציאל הטמון ברשת והשקיעו מעט מאוד בכל מה שנוגע לאינטרנט. אפשר להיזכר בשנים הרבות שהשתמשנו בחשבונות הוטמייל מיושנים ומוגבלים ובמנוע החיפוש החלש מאוד של MSN. מיקרוסופט לא השקיעה במיזמי אינטרנט, היא קנתה את מיזמי האינטרנט המעטים האלו רק כדי להיות נוכחת ברשת.

כנראה שהזיכרון שלנו לא כל כך קצר. ציבור הגולשים זוכר לגוגל את פריצות הדרך שלה בתחום החיפוש, האימייל, המפות, החדשות ותצלומי הלווון. נכון שלא תמיד גוגל פוגעת אבל כשהיא פוגעת היא משנה את כל התפיסה וכשזה קורה אף עיתונאי לא ירצה לפספס את הידיעה.