ביקורת: חרדים נט

איכשהו קיבלתי כתובת של אתר שנקרא חרדים נט ומהווה "לוח מכירות לציבור החרדי". מתוך סקרנות החלטתי לבדוק במה מדובר ומה יש לאתר להציע.

ראשית, בחירת הדומיין שגוייה לדעתי, אתר שנקרא חרדים נט צריך להשתמש בשם המתחם charedim.net או לפחות charedimnet.co.il אבל כאן בחרו להשתמש בשם המתחם charedim.co.il שלא מוזכר בו הביטוי נט בשום צורה. בנוסף, ההפנייה לדומיין לא בוצעה כראוי, מי שינסה להקליד את הכתובת בלי www יקבל עמוד אחר לגמרי שלא ממש קשור לאתר.

כשנכנסתי סוף סוף אל האתר מצאתי אתר נחמד שמעוצב בצורה מקצועית. ניסיתי לחפש עמוד אודות שמסביר על מהות האתר אבל לא מצאתי כזה והחלטתי לחקור את מהות האתר בעצמי.

מדובר בלוח מודעות רגיל לחלוטין שאמור לגבות תשלום על כל פירסום מודעה, מודל כלכלי שלא כל כך מוצלח באינטרנט. הלוח מיועד במוצהר אל הציבור החרדי אבל לא מצאתי שום דבר שימנע מכל קורא עברית מצוי לפרסם באתר מודעה.

גם תוכן המודעות אינו פונה אך ורק אל הציבור החרדי. אפשר למצוא באתר מודעות מגוונות שלא מיועדות לציבור החרדי דווקא ולמען האמת אני לא חושב שיהיו שם הרבה מוצרים שלא יכולים להימכר לאדם שאינו חובש כיפה.

לאור כל האמור כאן לא מצאתי שום סיבה לקיום האתר, מאחר וקיימים אתרים אחרים טובים יותר שמספקים את אותו שירות (yad2, הומלס וכדו').

לדעתי האתר מפספס את המטרה, אולי כדאי לאתר להתמקם בתור פורטל ייעודי לציבר החרדי או אתר קהילתי. לחרדים עדיין אין מספיק נוכחות באינטרנט, בשונה מהציבור הדתי לאומי שנמצא ברשת כבר שנים רבות עם אתרים כמו מורשת, ערוץ 7, כיפה ובלוגרים רבים.

חרדים, לוח, ביקורת