אתמול בישיבת השלום: טקס להוצאת דיבוק

לפניכם ציטוטים נבחרים מהכתבה:

    פרשת הדיבוק שהסעירה היום את כולם, החלה לפני מספר חודשים בקהילה היהודית בברזיל, כאשר באמצע התפילה בבית הכנסת, פילחו הצעקות את ההיכל, "אני מריח עבירות נוראות'".
ו"תיזהרו הסוף מגיע"  צעק הקול הדובר, שהיה זר, שונה, מעוות ולא מוכר. כשהתבוננו גילו, כי הקול בוקע מאחד מהאברכים החשובים בקהילה, שעמד על מקומו ללא תזוזה. הקול בקע מבטנו אולם שפתיו לא נעו, האברך אשר מעולם לא ידע שום שפה מלבד שפת המקום .החל להשמיע קולות שונים בשלל שפות שמימיו לא ידע…

    הרב בצרי אשר ניסיון רב לו בכגון דא, שאל אם אפשר להביאו הנה, לאחר שנודע שזה קשה במיוחד, הציע אחד מבני הקהילה שם, אולי יוציא הרב את הדיבוק דרך המחשב בעזרת תוכנת הסקיפ אשר דרכה יראו הרב והדיבוק אחד את השני. הרב בצרי באורח פלא נענה לבקשה,… אלא שלמרות כל המאמצים, הדיבוק נותר בגוף האברך.

    לבסוף הביאו בני המשפחה את האברך ארצה, וכאמור הערב נערך הטקס המיוחד בישיבת המקובלים: "צא דיבוק. צא, צא, אנו גוזרים עליך לצאת" זעקו המקובלים בראשות הרב דוד בצרי שוב ושוב, תקעו בשופרות, קראו קריאת שמע וי"ג מידות יחד עם ההמונים, ביצעו תיקונים מתיקונים שונים, אך ה'דיבוק' שקנה שביתה בבגופו של אברך הברזילאי, התבצר במעונו החדש ומיאן לצאת.

לכתבה המלאה באתר כיכר השבת
לכתבה המלאה באתר "בחדרי חרדים"