פרסום שלא ברא השטן

עידן ש. שידרג לאחרונה את חבילת הגלישה שלו בנטוויז'ן ל-5 מגה במסגרת המבצע "שדרוגים שלא ברא השטן".netvision

זמן קצר לאחר מכן קיבל עידן מייל מפתיע מנטוויז'ן: "מוסיפים 4.99 לחודש ומשדרגים למהירות גבוהה יותר! ועכשיו אינטרנט במהירות 8 מגה המהיר ביותר בישראל". חשב עידן לעצמו, למה בעצם לא לשדרג ל-8 מגה?

כשפנה לנטוויז'ן כדי לשמוע על ההצעה המפתה, הודיע לו נציג השירות שהמסלול של 8 מגה לא נכלל במבצע: אפשר לשדרג למהירות גבוהה ממה שיש לך כרגע אבל אי אפשר לשדרג ל-8 מגה.

עידן: "זה נראה כמו הטעיה ציבורית"
נציג השירות: "תקרא לזה איך שאתה רוצה..."

עידן פנה אלי במייל והחלטתי לבדוק בעצמי את הנושא מול נטוויז'ן. חייגתי למספר שמופיע במודעה אבל המוקדנית הסבירה לי שאני צריך לחייג למוקד השירות של החברה היות ומספר החינם מיועד רק ללקוחות חדשים ואני כבר לקוח (המבצע מיועד ללקוחות, לא?).

טוב, חייגתי למוקד שירות הלקוחות של החברה. לאחר 5 דקות ו-14 שניות הגעתי אל נציגת השירות שהסבירה שמדובר ב"אי הבנה". כשביקשתי "להבין" את המבצע, הוסבר לי שהמחיר הנקוב הוא רק לשידרוג של רמה אחת. ז"א שאם אני רוצה לשדרג ממהירות 2.5, אני יכול לשדרג רק ל-5 מגה במחיר שמפורסם במודעה ולא לחבילה אחרת. שאלתי את נציגת השירות: "ואם יש לי חבילה של 5 מגה, אני יכול לשדרג ל-7 מגה ב4.99?" היא ענתה שאי אפשר: "חבילות של 7 ו-8 מגה לא כלולות במחיר הזה".

אז מה היה לנו כאן: נטוויז'ן בחרה (או שמשרד הפרסום בחר בשבילה) להכניס את השורה על אינטרנט במהירות של 8 מגה במיקום בעייתי, המודעה לא מבהירה בצורה חד-משמעית שהמחיר הנקוב לא תקף בחבילה של 8 ו-7 מגה ומספר הטלפון שמפורסם במודעה לא זמין ללקוחות של נטוויז'ן שהם קהל היעד העיקרי של המודעה.